Zašto voziti kajak? 1. deo

Da li vam je doktor preporučio da više izlazite? Takođe da treba više da vežbate zbog vašeg zdavlja? Ili ste samo strastveni avanturista i željni ste da saznate zašto su pojedine aktivnosti dobre za vas? U svakom slučaju, sigurno ćete ceniti ovaj članak o prednostima vožnje kajaka.

Kako vožnja kajaka postaje sve zastupljenija aktivnost, odlučili smo da vam pokažemo zašto je ovaj sport koristan za vaše zravlje i dobrobit.

Koje su prednosti vožnje kajaka?
Očigledne prednosti vožnje kajaka su vezane za zdravlje (fizička aktivnost na otvorenom). Vožnja kajaka je aerobna aktivnost, koja bi trebala biti ključni deo vaše nedeljne rutine. Ovaj nisko-uticajni sport ima mnogo prednosti, od poboljšanja mentalnog zdravlja do poboljšanja društvenog života.

Iako neki aspekti zahtevaju više vežbe i dodatne treninge, lako možete naučiti osnove vožnje za samo jedan dan. Bez obzira što treba tako malo vremena da biste naučili ovaj sport, vožnja kajaka vam nudi mnoge prednosti kroz ceo život. Pogledajmo glavne prednosti vožnje kajaka.

1. Gubitak težine
Jedna od najvećih prednosti, kao što smo već pomenuli fizičku aktivnost, je gubljenje kilaže. Možete sagoreti do 400 kalorija po satu kada veslate otprilike 5 milja po satu. To znači da ukoliko celo popodne provedete u vožnji kajakom, možete sagoreti i do 1600 kalorija.

Ovo se možda čini lako u odnosu na intenzivnije vežbe – trčanje ili plivanje na primer. Međutim, vožnja kajaka nadoknađuje sve to zato što se obavlja nekoliko sati. Mali broj ljudi trči duže od sat vremena dok mnogi kajakaši krenu na izlet koji traje nekoliko sati.

2. Smanjuje stres
Nema ništa bolje nego izaći u prirodu ukoliko želite da razmišljate o svom životu. “Seći” vodu svojim soptvenim mišićima pomoću vesla i posmatrajući prirodu u prolazu je najbolji antidot za stresan posao, zahtevnu decu ili druge lične probleme.

Kajakaštvo, iako zahteva mišićnu snagu, je opustajuća i korisna aktivnost. Bavite se ovim sportom po nekoliko sati nedeljno i primetićete da vam je nivo stresa opao.

3. Čist i srećan um
Pored smanjivanja stresa, prednosti kajaka uključuju i poboljšanje mentalnog zdravlja. Aerobno vežbanje, ukljućujući vožnju kajaka ali isto tako i planinarenje i biciklizam, podstiče lučenje određenih hemikalija u vaš mozak. Ove hemikalije su odgovorne za vaše raspoloženje i samopouzdanje.

Takođe je dobar način da očistite um od svih negativnih misli. Kada provedete neko vreme na reci ili jezeru, vaši „mentalni“ problemi će se ubrzo skupiti i postati ono što zapravo jesu – beznačajni za vašu sreću i dobrobit.